Naar Island Park

19 september 2017 - Island Park, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag is het weer compleet omgeslagen. Koud en nat.

We kunnen het rustig aandoen vandaag; we hoeven maar 3 uur te rijden en we kunnen pas om 15:00 uur op ons nieuwe adres komen.

Dus bezoeken we onderweg: Jackson Wyoming. Er zijn er nog wel een paar Jacksons in de USA.

Jackson is een soort Amerikaans Volendam. Aan de rand van Grand Teton Park is het een aaneenschakeling van hotels, motels, eetzaken en winkels die outdoor spullen verkopen. Er zijn ook kabelbanen, maar daar is nu het weer niet voor. We drinken sr-koffie bij McDonalds en lopen wat door de stad. Het geheel doet wat cowboy-achtig aan. Geen trottoirs, maar boardwalks. Voetpaden gemaakt van houten planken.

We bezoeken nog een giftshop, waar we een kerstdingetje aanschaffen.

En dan op weg naar onze volgende plaats: Island Park in Idaho. We rijden nu langs de westkant van de Teton-bergen. Onderweg begint de temperatuur naar nul graden te zakken en het begint te sneeuwen. Vannacht had het ook al gesneeuwd, dus we rijden door een kerstkaart-landschap. Onze garderobe hadden we voornamelijk op de zomer en herfst afgestemd. Maar niet op het vriespunt. We besluiten om (nog) maar geen winterjas bij K-mart te kopen Alles met ook weer in de koffer.

We verblijven drie nachten in dit motel. De komende dagen gaan we Yellowstone Park bezoeken.

1. Corry Bussching-van der Jagt:
    20 september 2017
    Een spaghetti boog , wat leuk is dat!
  2. Gerard:
    20 september 2017
    Toch wel winterbanden he?
  3. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    20 september 2017
    zo dan bbbrrr...... maar 't maakt mooie foto's die sneeuw
  4. Cécile:
    20 september 2017
    Leuk, wij zijn ook in Jackson geweest. Er werd toen een show opgevoerd op het plein, met cowboys, (nep)schietpartij en veel publiek eromheen. Die boog van geweien kan ik me ook goed herinneren. Ook dat we nietsvermoedend een bar binnenstapten met Sanne 15 en Marijn 13. Daar werden we vriendelijk doch beslist de deur gewezen, haha. Veel plezier nog, op naar The Old Faithful in Yellowstone! Groetjes, Cécile
  5. Cor Klop:
    Hoi Globetrotters,
    Bij ons in Zuid Frankrijk Montpellier is het weer juist omgeslagen van koud (20oC) naar warme temperaturen (26oC) en 🌞. Maar wij hebben nog twee weken. En jullie? Mooie foto's weer geschoten ,nog veel plezier. Grtjes
  6. Koos en jeanet:
    20 september 2017
    Bizar !!! Sneeuw , hier word het weekend 20 graden !!!!
    gr