Grand Teton National Park

18 september 2017 - Thayne, Verenigde Staten

Het was koud vannacht maar vanmorgen lijkt het een stuk beter.

We ontbijten, nou ja ontbijt (een bakje cornflakes en een kop koffie ) Dit is een wat gedateerd motel om het maar eens netjes te zeggen. De kamer is niet zo groot maar het bed wel. Dit is opgemaakt met mooie gebloemde lakens en zo’n ouderwets gebloemde sprei erover. Matras is binnenvering  dus elke keer als je je omdraait hoor je pling. Maar ondanks dat hebben we goed geslapen.

Verder heeft deze kamer een soort aanrecht met een tweepits kookstel. Jammer dat er geen pannetje of keteltje is om wat water te koken maar gelukkig doet onze ouderwetse dompelaar het nog. Maar deze twee nachten komen we wel door.

We rijden vandaag naar het Grand Teton Nationaal Park. Dit ligt voor het Yellowstonepark waar we eind van de week zijn.

Klaas las gister op internet dat de beren onrustig zijn en het bronstijd is voor de elanden. Wij verwachten dus wel wat dieren te zien. We doen een ronde door het park en voor dat we bij de ingang zijn zien we veel mensen aan de kant van de weg, daar is dus wat te zien, Inderdaad staat daar een eland te grazen. Best wel een mooi gezicht. Na een poosje liep de eland weg en wij reden verder.

We zagen de prachtigste natuur. Maar de beren waren aan het uitrusten en de elanden hadden er ook geen zin in. Als je zo’n ronde rijd zijn er verschillende punten waar je uit mag stappen en rond kan kijken, deze uitkijkpunten liggen natuurlijk op de mooiste plekken en we genoten er erg van.

We kwamen weer met een Amerikaan in gesprek die zich voorstelde met van Dijk. Zijn moeder haar familie kwam uit Rotterdam. Best grappig. Nadat we de ronde gereden hadden reden we weer naar ons motel. We hadden een prachtige dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard:
    19 september 2017
    Zijn er geen geluidsopnames van het pling concert?
  2. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    schitterende natuur!
  3. Anneke Jut:
    19 september 2017
    Gerard...ik hoef geen slaapkamer geluiden van mijn ouders...er zijn grenzen aan wat je gedeeld wilt hebben ;)
  4. Koos en jeanet:
    19 september 2017
    dat vulcanische waar jullie waren v d week lijkt een beetje op lanzarote in spanje .
    Is wel een schitterende natuur daar , ik zie op een foto dat ze zo stoppen langs de weg daar , hoef je hier niet te proberen .
    gr koos
  5. Dammie: