Dag drie in Las Vegas

4 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Gisteravond weer bij Denny wezen eten. Dit keer de vestiging tegenover de Mirage. Rond een uur of acht gaat daar altijd de vulkaan uit barsten. We gaan naar het balkon en zitten eerste rang.

Daarna lopen we rustig terug naar het hotel. Bij de Ballagio zijn we net op tijd om de fonteinen te zien spuiten. Op dezelfde muziek als 4 jaar geleden, toe we ook rond deze tijd een paar dagen in Las Vegas waren. Onderweg zien we weer de gebruikelijke spidermannen, wonderwoman, revuegirls met en zonder BH, figuren uit Star wars. Ook krijg ik diverse business cards in onze handen geduwd. Allerlei dames bieden hun service aan.

Onderweg zien we ook diverse vlaggen halfstok hangen. En er was een spontane gedenkplaats gemaakt bij de fontein van de Ballagio. Op alle billboards worden teksten weergegeven, die met de schietpartij te doen hebben. Maar de Las Vegas Boulevard van ons hotel naar Mandalay Bay is weer open. Beide kanten.

Morgen komt Trump naar Las Vegas. Dat zal ook wel weer een drukte geven.

Rond een uur of 22:00 zijn we moe op de kamer. Morgen de laatste hele dag om Las Vegas te bekijken.

Vanochtend gaan we naar The Las Vegas Sign, misschien wel het werelds meest iconische reclame bord. De Las Vegas Boulevard is open, dus we kunnen met de bus er naar toe.

Wanneer we aankomen, zien we dat er een rij staat. Om foto’s te maken. Er staat een vriendelijk persoon, die met jouw camera enkele foto’s maakt. En dan z’n hand ophoudt.

Ook van ons worden er foto’s gemaakt. Dan lopen we weer terug naar het drukke deel van de strip.

Onderweg komen we een cameraman tegen, die zijn camera op het Mandalay Bay Hotel gericht heeft staan. Hij moet er stills maken voor ABC-television. We maken een praatje met deze man, die uit San Diego komt. Wij hebben vragen over het bezoek van Trump; hij wil weten, waarom er zoveel wandelaars bij hem langs gaan. Die komen allemaal van de Sign.

Na een broodje (met uitzicht op de chaos bij het Mandalay Bay Hotel) gaan we met de bus naar Wynn Hotel. Daar zijn de gangen met schitterende bloemenbordessen en mozaïeken versiert.

Verder door naar The Venetian. Op de tweede verdieping heeft men de kanalen van Venetië nagebouwd. Compleet met gondels. En tenoren. We bekijken een voorstelling op het San Marco Plaza. Operette op z’n best.

Dan even weer naar ons hotel om wat uit te rusten. Vanavond hebben we een dinershow in ons hotel. Het Tournement of Kings.

We krijgen een drie / vier gangen menu, waarbij we ondertussen worden vermaakt met steekspelen en goochelaar enz. Je mag daar geen foto’s maken, maar de liefhebber vindt wel wat op internet.