Naar Butte

22 september 2017 - Butte, Montana, Verenigde Staten

Vandaag ben ik jarig ,of was ik dat al toen ik naar bed ging gisteravond.

Nou ja maakt niet uit duurt het lekker lang.

Via facebook sms en apps en op dit blog ben ik door veel mensen gefeliciteerd, allemaal bedankt voor de goede wensen.

Het is tevens de eerste verjaardag in 64 jaar die ik vier in de sneeuw.

Het sneeuwt nog steeds, eerst leek het wat minder maar in de middag reden we in een complete sneeuwstorm.

Vanmorgen gaan we eerst naar een centrum waar beren en wolven die niet meer vrij in het Yellowstonepark kunnen leven opgevangen worden. Zo zit er een tweelingbeer die als baby van hun moeder gescheiden zijn doordat de moeder doodgeschoten was. De tweeling had nog niet van hun moeder geleerd te overleven in de wildernis en worden dus nu opgevangen in dit centrum.

Er zitten nu zeven beren om de beurt mogen zij een poos in een groot buitenverblijf eten opzoeken dat door de oppassers verstopt is.

Verder zitten er wolven en verschillende grote vogels in de opvang.

Er is een hok met drie bald eagles. Wat een verschil met vorige week toen we er twee in de vrije natuur tegenkwamen. Het is veel mooier om ze vrij door de lucht te zien zweven.

Na ons kopje seniorenkoffie bij McDonalds rijden we richting Butte . Daar is ons volgende hotel.

We reden natuurlijk scenic en genoten van de mijlen lange weg met besneeuwde kerstbomen.

Of dat je in een kerstkaart rijd. We zagen nog een hert de weg overschieten.

In Butte wilden we nog een meer bezoeken maar door de hevige sneeuwval zagen we daar vanaf en reden naar ons hotel waar we ongeveer drie uur aankwamen.

Ps. Gerard de rode en Koos de sneeuwpoppen stonden er al.

1. Gerard:
    23 september 2017
    Op een uurtje afstand van huis kan je ook een Berenbos bezoeken hoor.. dat weten jullie uiteraard maar dacht zal het even melden.
    Seniorenkoffie is dat een klein bekertje of is het opgewarmd in een pannetje net als heel vroeger bij ma thuis? #mooiroodisnietlelijk
  2. Gerard:
    23 september 2017
    PS. dit is de laatste nachtdienst voor deze week dus zal komende dagen iets minder snel reageren :-)
  3. Dennis, Nicole & Isa:
    Gefeliciteerd!
    Groetjes Dennis, Nicole & Isa
  4. Koos en jeanet:
    23 september 2017
    Wie is de beer op die foto ?
    Kan me het niet voorstellen als ik de foto,s zie met al die sneeuw .
    Hoe lang blijven jullie daar nog ?